dimanche 30 septembre 2012

Welcome to Holland - Leçon 12


Lesson 12: The Dutch like "DROP", the international students really don't!
* DROP: salted licorice

Vous ne connaissez pas les DROP? Vraiment, je vous rassure, vous ne ratez rien... Les anglais ont le "marmite", les australiens le "vegemite", les Hollandais aussi ont cette spécialité qu'ils sont les seuls à apprécier. Et le mieux? Ils adorent en faire manger aux internationaux pour voir leur réaction! Sadiques!

You don't know the "DROP"? Honestly, you are not missing out on anything... The brits have "marmite", the australians have "vegemite" and the Dutch also have this speciality that only they appreciate. The best part? They love to feed this to international students and see their reaction! Sadistic! 

PS: J'ai eu l'air super intelligente en étudiant dans ma glace les expressions de ce dessin quand mon voisin de chambre est passé devant ma fenêtre... 
PS: I looked very smart, studying the faces in this drawing in front of my mirror when my neighbor walked by my window... 

1 commentaire: